Követeléskezelés
A jövő útja és a jelen sikere
Egy sikeres vállalkozás tevékenységében ma már nem elég csupán a kereslet megteremtése, a bevételek maximalizálása. A számviteli értelemben vett bevétel nem egyezik meg a valós készpénzbeáramlással. Napjainkban a globálisan kialakuló nehéz gazdasági helyzetben kimagaslóan fontos szerepet kap az ún. „cash management”, vagyis a bevételek realizálása. Statisztikai adatok igazolják, hogy a magyar vállalkozások 70%-a anélkül értékesít árut, szolgáltatást fizetési határidővel, hogy vevőjét előzetesen leinformálta, vagy hatékonyan ellenőrizte volna.
A nehezen vagy egyáltalán nem fizető üzleti partnerek adósságai, behajthatatlannak vélt számlák megfelelő kezelés mellett nagy valószínűséggel behajthatók, a rossz fizetési hajlandóság velünk az Unio GA-4 Csoport Kft.-vel megelőzhető.
A legfőbb feladat a lejárt kintlévőséget időben észlelni, és a lehetséges lépéseket azonnal megtenni, hiszen az idő előrehaladtával a megtérülés esélye egyre jobban csökken.
A harminc napon túl lejárt tartozásnál nem érdemes várni, így annak kezelését a biztos megtérülés érdekében már célszerű a követeléskezelés terén magas szakmai tudással rendelkező szakembereinknek átadni.
Innovatív módszerünk és a belső szabályzatunk lényege a következetes, externális behajtás. Célunk a megfelelő presszió alkalmazásával az adóság gyors beszedése.
Kidolgoztuk az új generációs behajtási módszert, melynek alappillére a megelőzés!
Új generációs követeléskezelés 4 lépése:
1. Átfogó információ szerzés
Segítünk releváns adatokat szerezni a leendő partnerről, megvizsgáljuk piaci magatartását, korábban elért eredményeit elemezzük saját adatbázisunkból. Vizsgáljuk a vezetők és tulajdonosi kör eddigi eredményeit.
2. Fedezet, védelem
Szerződéseit, megrendeléseit pénzügyi szempontból vizsgáljuk, segítünk fedezetet adó biztosítékokat beilleszteni. Ellátjuk képviseletét, jogi háttért is biztosítva. E mellett, névhasználati bélyegzőnk a figyelem felkeltésére alkalmas.
3. Megfigyelés
Hosszú távú üzleti kapcsolatai esetén a partner cégét folyamatos monitoringgal figyeljük. Az együttműködés fenntarthatóságát együtt ellenőrizzük.
4. Reakció
Problémákat időben fel kell ismerni, azokra azonnal, hatékonyan reagálni. Szakszerű megoldást kínálunk szükség esetén, biztosítva a jó üzleti kapcsolat megőrzését.
Aki a 4 lépést betartja velünk elkerülheti a veszteséget!
Építőipar, fuvarozás, kereskedelem:
Mai gazdasági helyzetben a legveszélyeztetettebb szegmensek. Mind a három terület specifikus és különböző megoldást igényelnek, más szabályozás és jogi háttér jellemzi ezeket a piaci ágazatokat. 2012. évi felmérés szerint (M.I. statisztika) a hazai kis és középvállalkozások árbevétele csökkent, de a hitelezett állományuk, azaz kintlévőségük 7% emelkedést mutat. A stagnáló építőipar generálja a tartozásokat, a könnyen feláldozható projektcégek növelik a kockázatot, az át nem adott teljesítési igazolások és ki nem fizetett garanciális visszatartások problémáira szerződésünk megoldásokat kínál. Partnereinknek ebben a nehéz gazdasági környezetben segítjük, többek között jogi háttérrel, szerződés ellenőrzéssel, melyben fedezeti biztosítékok beillesztésére is javaslatot teszünk. A dömpingszerű fuvarbörzék és a rövid határidők a fuvarozásban szűkítik az ellenőrzés lehetőségét, ezt sokan ki is használnak, erre kínál megoldást a professzionális cégminősítésünk, melyet akár azonnal telefonon is kérhet szakképzett kollégáinktól. Az erőtlen piac, a gyenge vásárlói bázis pedig sorra bezárt üzleteket idéz elő, melyek sokszor nagy tartozásokat felhalmozva szűnnek meg. A tartozások gyakran ágazatokat átfedve keletkeznek. Externális behajtási módszerünk segít a meglévő kintlévőség állomány felszámolásában.
Mi a GA-4 Csapata nagy tapasztalatunknak köszönhetően, szakmai hozzáértésünkkel a leghatékonyabban hatjuk be az itt keletkezett tartozásokat és kínálunk jó megoldást a megelőzésre, ezekben az ágazatokban.
A behajtási eljárás menetének főbb pontjai:
1. Levél küldés
Adós cégnek ajánlott levelet küldünk, melyben tájékoztatjuk, hogy Önök megbíztak minket. A levél tartalmazza a kifizetetlen számlák adatait és azok késedelmi kamatát, valamint a behajtással járó költséget. A levél fizetési határideje keltezéstől számított tíz nap.
2. Kapcsolatfelvétel
Kapcsolatfelvétel az adóssal először telefonon történik, későbbiekben, ha szükséges, akkor személyesen keressük meg a cégben érdekelt személyeket.
Információszerző tevékenységünk során felderítünk minden lehetséges elérhetőséget és minden illetékes személyt.
3. Ügykezelés
Arra törekszünk, hogy lehetőleg egy összegben rendeződjön a tartozás, de ha nem lehetséges, akkor Megbízónkkal egyeztetve az első két hétben már valamilyen mértékű törlesztés kezdődjön meg, majd egyeztetünk a további befizetésekről.
Megbízónk hozzájárulásával kötünk fizetési megállapodást az adóssal, illetve közreműködünk engedményezési szerződés, ledolgozás, áru vagy eszköz beszámítás esetén is.
Természetesen közös cél, hogy az ügyeket mielőbb lezárjuk, ugyanis mi is csak akkor profitálunk, ha egy tartozást rendeznek és az ügy befejeződik.
4. Tájékoztatás
Megbízónkat folyamatosan tájékoztatjuk az ügyek állásról telefonon, illetve írásban.
5. Ügyvédi háttér biztosítása
A behajtási folyamat sikertelensége esetén ügyvédünk, a megbeszélt jogi eljárásokban képviseli ügyfeleinket. Ügyfeleinket a jogi utak során a kötelező bírósági illetékek terhelik. A jutalék mértéke nem változik. Ügyvédünk is a sikerdíjból részesül, így Ő is érdekeltté van téve az ügyek megoldásában. A jogi eljárás során felmerülő költségek az adósra terhelődnek. (ügyvédi költség, illetékek).
Behajtás alatt felmerülő költségek az adósra terhelhetők. (kamat, behajtási-ügyvédi költség, illetékek stb.)
A behajtás költsége sikerdíjas, csak sikeres behajtás esetén fizetendő!
Éves szerződött partnerünknek: 10%+áfa sikerdíj
(Ajánlat menüpontban olvashat szerződéseinkről)